21/12/2023

Mooie opbrengst Lions Kerstactie voor Oekraïne

Lions Clubs hebben vanaf het begin van de oorlog in Oekraïne steeds getracht op allerlei gebied hulp te verlenen aan de bevolking in Oekraïne.

In een eerdere actie van Lionsclub De Gelderse Vallei is bijgedragen aan de aankoop van een busje dat hulpgoederen van Nederland naar Oekraïne brengt. De oorlog duurt helaas nog voort en de vraag naar noodzakelijke goederen is nog steeds onverminderd hoog.

Op donderdagavond 14 december 2023 organiseerden Lions Club De Gelderse Vallei, met Lions Club De Grebbeleeuw en in nauwe samenwerking met de Stichting Hulp Oekraïne Veenendaal (SHOV), een sponsordiner met de intentie opnieuw een bijdrage te leveren aan het transport van hulpgoederen naar het oorlogsgebied.

Generaal b.d. Mart de Kruif

Het diner vond plaats in Ouwehands Dierenpark. De circa 200 gasten konden onderweg naar het junglerestaurant genieten van de sfeervolle verlichting in het park in verband met ‘Light Nights’. DeMaes Cateringservice verzorgde samen met de medewerkers van de SHOV een heerlijke Oekraïense maaltijd die ook de bediening voor hun rekening namen. Gezamenlijk zorgden de deelnemers voor een mooie opbrengst, zeker toen er na het diner nog flink geboden werd op een speciaal voor deze gelegenheid georganiseerde veiling. Daarnaast waren er bijdragen van o.a. Generaal b.d. Mart de Kruif, de bijdrage van een gedreven jonge oorlogsveteraan Andriy Siromakha en het optreden van zangeres D-Mova en de Rhenense band de Midnight Rollers.

Het was al met al een veelzijdige avond, waarin ruimte was voor de ernst van de situatie in de Oekraïne, maar waarin ook genoten werd van muziek en de Oekraïense keuken. Als resultaat van de avond komt een mooie opbrengst  van €10.000,- ten goede aan SHOV die daarmee hulp kunnen bieden aan slachtoffers van de oorlog.

Voor meer informatie of interesse in deelname aan Lions Club De Gelderse Vallei kunt u contact opnemen met Henk van Blerck, henk@schoklandenwater.nl

Team Oekraïnse vrijwilligers van de SHOV